To, co Ty chcesz zobaczyć na swojej stronie, nie zawsze jest odzwierciedleniem tego, co chcą widzieć Twoi odbiorcy. Niestety. Spójrz na to przez pryzmat wiedzy: konsumenci poszukują jej, by wybrać jak najlepszy produkt i otrzymać to, na czym im zależy. Czasem jednak, nie wiedzą nawet tego, jaka jest ich potrzeba i czego tak naprawdę poszukują. Czy skorzystają z Twojego produktu, jeśli będzie on jedynie w kilku zdaniach opisywać to, czym jest? Prawdopodobnie nie – bo przecież go nie znają, nie mają wiedzy! Czemu mieliby więc dokonać zakupu? Na podstawie tekstu, który nie odpowiada na żadne pytania? Nie licz na to. Naprawdę wartościowy content będzie tworzyć pytania i odpowiadać na nie, dawać różne pole widzenia i kierować na najlepszy wybór – Twój produkt czy usługę.
Wartościowy content jest poprawnie napisany
Niech Ci się nie wydaje, że każdy jest w stanie napisać dobry tekst. To sztuka, którą opanowało wcale nie tak dużo osób. Jeśli zależy Ci na tworzeniu naprawdę wartościowego contentu, musisz polegać na ludziach, którzy wiedzą co i jak piszą. Bez lania wody, z masą konkretu, ale także poprawnie – spójrz na komentarze w popularnych serwisach informacyjnych, by przekonać się, jak bardzo ludzie zwracają uwagę na błędy ortograficzne. Wyłapywanie ich i wytykanie może być czyimś niezbyt miłym hobby, jednak to Ty tracisz wtedy na wiarygodności.
Wartościowy content jest poparty danymi
Wiesz, jak rozpoznać wartościowy content? Będzie świecić się i roztaczać taki blask, że za nic go nie przegapisz. To prawdziwy klejnot wśród zwykłych kamieni. I powiemy Ci coś jeszcze – z pewnością masz w swojej kolekcji taki klejnot, jednak przeważają właśnie kamienie. Content, który jest naprawdę wartościowy, będzie miał wysoki współczynnik klikalności, będzie tworzyć wysokie zaangażowanie w mediach społecznościowych, będzie generować wysoki ruch na stronie i osiągnie większy, niż w przypadku innych, współczynnik konwersji. Dlaczego? Bo jest lepszy od innych. A co sprawia, że jest lepszy? Tu już konieczna jest analiza – nie powiemy Ci tego, bo przecież nie znamy Twoich treści. Najczęściej różnice bazują na długości, czytelności, wiarygodności czy atrakcyjności wizualnej. Content wysokiej jakości to także ten, który korzysta ze słów kluczowych i odpowiada na pytania odbiorców (patrz punkt wyżej). Aby znaleźć swoje klejnoty, musisz analizować, analizować i jeszcze raz analizować. A następnie poprawiać w kółko, aż zobaczysz, że efekt został osiągnięty.
Czy istnieje coś takiego, jak content idealny? Oczywiście.
Prawdopodobnie masz u siebie jeden czy dwa teksty, które właśnie takie są. Spełniają bowiem wszystkie założenia, które przed nim stawiasz. Pozostałe treści są przeciętne, ale da się je naprawić. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć content, by był klejnotem, a nie kamieniem, zajrzyj na stronę agencji Fabryka Marketingu.