W październiku 2017 roku Deloitte podało, że wartość rynku kosmetyków w Polsce w 2016 roku wyniosła 16 mld zł. Szacuje się, że do 2021 roku wzrośnie ona do 20 mld zł. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego kosmetyki produkowane nad Wisłą są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do: Australii, Indonezji czy Meksyku. Ważnym rynkiem jest Europa. Od 2004 do 2016 roku bilans dla branży wzrósł tu prawie dziesięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł. Naszymi głównymi kierunkami eksportowymi są aktualnie: Niemcy (1,77 mld zł), Wielka Brytania (1,59 mld zł) i Rosja (1,38 mld zł).
Chcesz wypromować swoją markę kosmetyków na rynku brytyjskim? Zwróć się do biura po profesjonalne tłumaczenia - Supertlumacz.com.pl – tłumaczenia na język angielski!
Polski rynek kosmetyczny w liczbach
-
16 mld zł – wartość rynku w 2016 roku,
-
20 mld zł – prognozowana wartość rynku w 2020 roku,
-
7 mld zł – całkowita roczna wartość dodana wytwarzana dzięki działalności przemysłu kosmetycznego,
-
1,7 mld zł – roczne dochody ludności uzyskane dzięki działalności przemysłu kosmetycznego,
-
30% – nadwyżka w handlu zagranicznym kosmetykami w 2016 roku,
-
43 tys. miejsc pracy – utrzymanych w gospodarce dzięki działalności przemysłu kosmetycznego,
-
78% – nominalny wzrost polskiego rynku kosmetyków (w cenach bieżących), w latach 2002-2016,
-
30% – realny wzrost polskiego rynku kosmetyków (w cenach stałych), w latach 2002-2016,
-
1 mld zł – odprowadzonych podatków i składek pracowniczych dzięki działalności przemysłu kosmetycznego,
-
6. miejsce w Europie – pod względem wartości rynku kosmetycznego.
►Dane z „Raportu o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju” wydanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego we współpracy z Deloitte.
Jeśli twoja marka chce wejść na rynki europejskie i poszukujesz kogoś, kto zajmie się translacją z języka polskiego na angielski wszystkich materiałów informacyjnych i promocyjnych, zgłoś się do sprawdzonego biura tłumaczeń. Zawodowy tłumacz ze świetnymi referencjami i bogatym doświadczeniem to najlepszy krok do sukcesu.
Polska branża na tle Europy
Który rynek kosmetyczny w krajach europejskich ma największą wartość? Według danych Euromonitor International w 2016 roku najwięcej była cenna branża w Niemczech – oszacowana na 70 mld zł (łączna wartość sprzedaży detalicznej). Na drugim miejscu znalazła się Wielka Brytania, a na trzecim Francja. Dalej są Włochy, Hiszpania, Polska, Rumunia, Czechy, Węgry i Słowacja.
A kto rozwija się w tej grupie najbardziej dynamicznie? Podajemy wartości dla dynamiki rynków kosmetycznych i PKB w latach 2002-2016 w Europie:
-
Polska: +2,24% (dynamika rynku w cenach stałych) i +3,72% (dynamika rynku w PKB w cenach stałych),
-
Wielka Brytania: +1,31% i 1,69%,
-
Niemcy: +0,54% i 1,18%,
-
Hiszpania: +0,47% i +1,38%,
-
Włochy: -1,09% i -0,71%.
W czym tkwi sukces polskiej branży kosmetycznej?
Patrząc na powyższe dane statystyczne od razu nasuwa się na myśl pytanie – co sprawia, że przemysł kosmetyczny w Polsce ma przewagę nad innymi? Specjaliści Deloitte odpowiadają, że są to następujące czynniki:
-
niskie koszty pracy,
-
jakość,
-
kapitał ludzki,
-
korzystna lokalizacja,
-
różnorodność,
-
potencjał w badaniach i rozwoju,
-
innowacyjność.
Eksperci są zdania, że o sukcesie biznesu i jego przyszłości decyduje to, czy dany podmiot adoptuje się do zmieniającego się otoczenia – czy w ogóle ma możliwości ku temu, czy idzie za aktualnymi trendami.
Co jeszcze się liczy?
-
dystrybucja,
-
dotarcie do klienta z informacją e-commerce,
-
dostęp do nowych technologii,
-
dostęp do nowych urządzeń,
-
dostęp do gadżetów,
-
podążanie za trendami dotyczącymi zdrowia.
Aktualnie branża podąża w kierunku trendu „well being” – czyli szeroko pojętego dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego.
►Jesteś zainteresowany rynkiem kosmetycznym za granicą i potrzebujesz „przerobić” materiały w języku angielskim? Pomyśl o zatrudnieniu zawodowego tłumacza, który ekspresowo i profesjonalnie przełoży ci potrzebne materiały z angielskiego na język polski. Pamiętaj – wiedza to potężna broń.