Prowadzisz biznes i chcesz być zauważalny w Internecie? Powinieneś skorzystać z pozycjonowania. Dlaczego to takie ważne? Oto cztery najważniejsze zalety, o których warto wiedzieć!
Większa liczba odwiedzin na stronie
Im więcej osób odwiedzi twoją stronę internetową, tym większa szansa, że skontaktują się, by skorzystać z określonych usług lub, by kupić wybrany produkt. Dlatego zadbaj, by na firmowej stronie pojawił się formularz kontaktowy. Umieść go w widocznym miejscu. Potencjalny klient będzie mógł w każdej chwili zdecydować się na napisanie wiadomości lub wybranie numeru telefonu. A jak zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie? Właśnie dzięki pozycjonowaniu! Im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwarki Google, tym większe są twoje szanse na podniesienie rozpoznawalności. Z badań współczynnika klikalności wynika, że dla dwóch pierwszych pozycji wyświetlonych po wpisaniu danej frazy, przypada prawie co drugie kliknięcie (dla pierwszej blisko 29%, a dla drugiej 14%). Trzecia pozycja przejmuje 9% zainteresowania. Kolejne miejsca w rankingu osiągają klikalność poniżej 6%. Dlatego tak ważna jest walka o TOP3 w wynikach wyszukiwania. Jeśli tam trafisz, możesz być pewny, że zyskasz przewagę nad konkurencją w branży.
Wzrost wiarygodności
Zdaniem ekspertów, wynik w wyszukiwarce Google przez wielu odbiorców definiowany jest jako swego rodzaju znak jakości. Strony pojawiające się na wierzchołku listy wyszukiwań, traktowane są za bardziej wiarygodne i po prostu lepsze. Ludzie lubią identyfikować się z liderami. Ten mechanizm, znany w socjologii czy polityce, jak widać znajduje też zastosowanie w świecie wirtualnym. Oczywiście pozycja w Google nie zastąpi czynników miękkich, wpływających na zaufanie do firmy: profesjonalizmu pracowników, odpowiedniej usługi czy terminowości. Na pewno jednak stanowi wartość dodaną. Pamiętaj przecież, że spora część klientów pierwszy kontakt z twoją firmą będzie miała właśnie przez Internet.
Sprawdź zachowania swoich klientów
Pozycjonowanie stron jest ściśle sprzężone z analityką internetową. Mierzenie efektów działań związanych z SEO nie jest możliwe bez korzystania ze specjalistycznych narzędzi. Każde opiera się na szczegółowych algorytmach, precyzyjnie określających zachowania internautów. To stwarza idealne możliwości do realizowania twoich celów. Analityka w zakresie pozycjonowania opiera się m.in. na słowach kluczowych, czyli najpopularniejszych frazach, które wpisują w przeglądarce użytkownicy. Dokładne prześledzenie ich aktywności i sposobu dotarcia na twoją witrynę pozwala na zdobycie wiedzy, jakie intencje mają klienci i co przyciąga ich do twojej oferty. To pomoże ci śledzić trendy w branży i odpowiednio szybko reagować na zmieniające się potrzeby. Jednym słowem, będziesz trzymać rękę na pulsie, o krok przed konkurencją.
Rozpoznawalność pójdzie w górę
Zapewne zależy ci, aby jak najwięcej osób kliknęło link do twojej strony internetowej. Czasem jednak pozycjonowanie przynosi korzyści mniej doraźne: buduje świadomość marki. Możesz przegrać rywalizację o kliknięcie na liście wyszukiwań, ale twoja strona zostanie dostrzeżona. Przeprowadzenie odpowiednich działań SEO, obejmujących swoich zasięgiem szeroki zakres słów kluczowych, sprawi, że będziesz widoczny w Google przy okazji wielu wyszukiwań. Nawet jeśli nie uzyskasz oczekiwanych kliknięć, zaistniejesz w świadomości klientów.
Pozycjonowanie – poczekaj na efekty
Na rynku istnieje wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, ale tylko część robi to dobrze. Pamiętaj, że sukces w SEO zależny jest od wielu czynników i często polega na zweryfikowaniu przynajmniej kilku możliwych dróg do osiągnięcia „topu” w wyszukiwarce. Przyjmuje się, że wartościowe i efektywne działania w Internecie można osiągnąć najszybciej w około trzy miesiące. Wiele jednak zależy od charakteru branży i stopnia nasycenia konkurencją.
Marketing internetowy? Katowice i Warszawa zagłębiami sprawdzonych agencji
Wbrew powszechniej opinii, pozycjonowanie stron internetowych to zadanie skomplikowane, w obecnej rzeczywistości wymagające doświadczenia i kompleksowej obsługi. Pozycjonerzy często, oprócz działań typowych dla tradycyjnego SEO, korzystają też z innych form wsparcia: content marketingu, czy reklam płatnych AdWords. Taka optymalizacja treści realizowana jest przez agencje kreatywne w całej Polsce. Nie jest jednak tajemnicą, że ich największa oferta znajduje się w dużych miastach. Szczególnie w Warszawie i na Górnym Śląsku, czyli silnych demograficznie aglomeracjach, w których przedsiębiorcy stawiają na nowe technologie i często prowadzą biznes w Internecie. Powodzenie takich działań jest silnie związane z działaniami w sferze marketingu internetowego. A jego szczególnie istotnym elementem jest właśnie pozycjonowanie.
Webuzzeria
Grupa Infomax sp. z o. o. sp. k.
ul. Porcelanowa 11c
40-246 Katowice
+48 539 939 722