W ostatnim czasie policjanci prowadzą szereg zintensyfikowanych działań, które zmierzają do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Akcje ukierunkowane są na poszczególne aspekty, jednakże za każdym razem mundurowi reagują na wszelkiego rodzaju naruszenia prawa. Przedwczoraj w godzinach 06:00 do 14:00 przyglądali się zachowaniu pieszych i kierujących w obrębie oznakowanych przejść.
Działania rozpoczęły się wczesnym rankiem. Dwa patrole ruchu drogowego wyruszyły w teren, by sprawdzić jak wygląda zachowanie kierujących pojazdami oraz pieszych i rowerzystów w obrębie oznakowanych przejść dla pieszych.
Podsumowanie
Odnotowano 17 wykroczeń, z czego w dwóch przypadkach sprawcami byli piesi. Pozostałe 15 przewinień należy do kierowców. Główny problem to nadal nadmierna prędkość! W 90 proc. przypadków policja jako winnego wypadku na przejściu wskazuje kierowcę. Uwagi należy wymagać od wszystkich, ale, choć wypadków jest mniej, to z powodu "ciężkiej nogi" kierujących, ryzyko śmierci pieszego wzrasta.
Droga hamowania zależy od bardzo wielu czynników, poczynając na jakości nawierzchni i jej stanie, a na parametrach układu hamulcowego samochodu kończąc. Jednak najistotniejszymi składowymi drogi hamowania jest czas reakcji kierowcy oraz właściwa droga hamowania.
Czas reakcji kierowcy to czas, jaki mija od dostrzeżenia przeszkody na drodze, do wciśnięcia pedału hamulca. Właściwa droga hamowania, to dystans w metrach, jaki potrzebny jest na całkowite wytracenie prędkości przez samochód, od chwili wciśnięcia pedału hamulca do całkowitego zatrzymania pojazdu. Co ważne, droga hamowania (czyli czas reakcji i droga w tym czasie przebyta + właściwa droga hamowania) jest proporcjonalna do kwadratu prędkości! Czyli wzrost prędkości o nieznaczną wartość, znacząca przekłada się na długość drogi hamowania. Warto o tym pamiętać.