Wiadomości z Łazisk Górnych

Czy social media marketing działa w 2022 roku?

  • Dodano: 2022-08-25 15:00

Media społecznościowe stanowią dziś ważne narzędzie marketingowe dla marek. Pozwalają na budowanie zaangażowanej społeczności wokół firmy i pozwalają na realizowanie działań o różnych celach – m.in. sprzedażowych, informacyjnych, edukacyjnych, budujących rozpoznawalność itd. Często jednak pojawiają się pytania, czy social media marketing rzeczywiście działa w 2022 roku? Czy odbiorców interesuje reklama w mediach społecznościowych? Jak prowadzić kampanie, by były skuteczne? Sprawdź!

Na czym polega social media marketing? 

Social media marketing to zespół marketingowych działań, których celem jest generowanie ruchu na stronie z wykorzystaniem mediów społecznościowych (m.in. Facebook, Twitter, TikTok, Linkedin, YouTube, Pinterest czy Instagram). Prowadzenie profili w socialach w przemyślany sposób wpływa na budowanie rozpoznawalności i zaangażowania odbiorców. Im lepiej dopasowane do grupy docelowe działania, tym lepsze efekty możemy osiągnąć – sprzedażowe, wizerunkowe i inne. Poza tym dzięki social mediom można łatwiej dotrzeć do nowych klientów, przekierować zainteresowane osoby na stronę firmową czy bloga, prowadzić influencer marketing, budować wokół marki społeczność, z którą pozostanie się w interakcji. Platformy społecznościowe są doskonałym miejscem do komunikowania się z odbiorcami i poznawania ich potrzeb.  

Czy social media marketing działa w 2022 roku? 

Social media to strony internetowe i aplikacje, które umożliwiają twórcom prowadzenie kont, na których będą mogli publikować określone treści (np. Instagram to zdjęcia i relacje, TikTok to krótkie wideo, a Twitter to posty), a także obserwować działania innych twórców. Z potencjału, jaki oferują media społecznościowe, chętnie korzystają również przedsiębiorcy. 

Według raportu Digital (2022), statystyczny Polak (w wieku 16-64 lata) spędza w internecie 6h i 44 min na dobę, z czego aż 2h poświęca mediom społecznościowym. Z social mediów w Polsce korzysta 27 mln osób, co stanowi 72% populacji naszego kraju (37,82 miliona osób). Tym samym nietrudno założyć, że marketing na platformach społecznościowych jest słusznym i opłacalnym przedsięwzięciem. Jeśli będzie odpowiednio prowadzony, to przyniesie efekty bez względu na branżę i zasięg biznesu – od lokalnych kwiaciarni, po międzynarodowe koncerny kosmetyczne.  

Jak skutecznie prowadzić kampanie w mediach społecznościowych w 2022 roku? 

W Polsce social media marketing opiera się przede wszystkim na działaniach na Facebooku, co dotyczy zarówno prowadzenia Fanpage marki, jak i płatnych kampanii. Popularne są również Instagram i YouTube, a do głosu coraz śmielej dochodzi TikTok. Marki kreatywne (np. z branży ślubnej, eventowe, graficznej, florystycznej itp.) swoje działania realizują również na Pintereście, a niektóre firmy na LinkedIn (np. z branży IT, SEO, HR).  

Kluczowe jest wybranie medium, w którym gromadzi się najwięcej osób z naszej grupy docelowej, a także dopasowanie formatu do upodobań tejże grupy. Pomóc w tym może określenie grupy docelowej – średniej wieku, miejsca zamieszkania, płci czy zainteresowań. Treści publikowane w mediach społecznościowych powinny być atrakcyjne i realizować założone cele marketingowe, np. promować wydarzenie, sprzedawać produkty, zachęcać do rezerwacji wizyt, edukować, bawić, pozyskiwać polubienia i komentarze itd. Należy dbać o unikalność, kreatywność i spójność z marką.  

Niewątpliwie działania marketingowe w social mediach zajmują dużo czasu i energii, stąd też często są traktowane po macoszemu. Jeśli jednak zależy nam na sukcesie w 2022 roku dzięki kampaniom w socialach, warto przyłożyć się do systematyczności i zadbać o atrakcyjny content. Polacy spędzają mnóstwo czasu w sieci. Warto wykorzystać ten potencjał! 

Więcej informacji o social media marketingu znajdziesz na stronie: Tears of Joy w zakładce Kopalnia Wiedzy. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Laziska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.