Dodano:
Czas czytania: 2 min.

Efekty działań “Bezpieczny Pieszy” na terenie powiatu

Wczoraj przez cały dzień policjanci drogówki prowadzili powiatowe działania pod nazwą “Bezpieczny Pieszy”. Odbywająca się cyklicznie akcja ma na celu weryfikację zagrożeń w rejonie oznakowanych przejść oraz podniesienie świadomości obowiązujących regulacji prawnych oraz tzw. kultury drogowej wśród wszystkich uczestników ruchu.

Podsumowanie działań “Bezpieczny Pieszy”

W poniedziałek 19 lutego w godzinach 6.00 do 22.00 policjanci Wydziału Ruchu Drogowego z mikołowskiej komendy wzięli udział w działaniach kontrolno-prewencyjnych poświęconych bezpieczeństwu pieszych. Mówi się o nich jako o niechronionych uczestnikach ruchu drogowego, ponieważ w tracie zderzenia z pojazdem nic go nie chroni. Kierowca może liczyć na poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, czy choćby karoserię samochodu. W wielu przypadkach bezpieczeństwo pieszego zależy w dużej mierze od niego samego. Niestety często sami piesi stwarzają ryzykowne sytuacje, między innymi, przechodząc w miejscach niedozwolonych, nie stosując się do sygnalizacji świetlnej czy korzystając z telefonu komórkowego, wchodzą wprost pod nadjeżdżający samochód.

Mundurowi pojawili się wczoraj w kilku punktach powiatu, w tym w Mikołowie na ulicach Konstytucji, Miarki i Prusa oraz w Łaziskach Górnych na ulicy Cieszyńskiej oraz Jana Pawła II. Przez cały dzień wylegitymowali 66 osób i skontrolowali 51 pojazdów. Ujawnili 46 wykroczeń drogowych, z czego aż 36 przypadków przekroczenia prędkości w rejonie “pasów”. Wykonali 55 badań stanu trzeźwości. Jeden kierujący za przekroczenie limitu prędkości w obszarze zabudowanym o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy na najbliższe 3 miesiące.

Autor / Źródło
Karolina Goik / KPP Mikołów

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe