Jeżeli aktualnie szukasz pracy, pieczołowicie komponujesz CV, by przykuło uwagę osoby prowadzącej nabór pracowników. Czy wiesz, jakie umiejętności są najbardziej poszukiwane na rynku pracy? Oto kilka z nich - przekonaj się, czy dysponujesz tymi kompetencjami.
Umiejętność pracy w zespole
Wielu rekruterów zwraca uwagę czy kandydat nadaje się do pracy zespołowej. Tej umiejętności towarzyszą cechy: komunikatywność, asertywność, umiejętność negocjacji. Wśród ogłoszeń o pracę, jakie znajdziesz np. na portalu Pracuj.pl, większość umieszczono, by znaleźć nowego członka do zespołu pracowników. Jeżeli kandydujesz na pracownika biurowego, prawie na pewno będziesz współpracował z zespołem odpowiedzialnym za realizację określonej części zadań lub z innymi działami firmy.
Innowacyjność
Innowacyjność jest poszukiwaną cechą wśród kandydatów do pracy, w wielu różnych zawodach. Nowy pracownik, który przychodzi do firmy ze świeżym spojrzeniem, potrafi podsunąć pomysły zapewniające bardziej efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Umiejętność znajdowania lepszych sposobów pracy czy pomysły na usprawnianie procesów są ogromnie przydatne podczas poszukiwania pracy. Pamiętaj, że jeżeli wyliczasz innowacyjność wśród swoich kompetencji umieszczonych w CV, koniecznie znajdź przykład ze swojego doświadczenia zawodowego, który o niej świadczy.
Elastyczność
Zmienność jest cechą wielu przedsiębiorstw. W czasie funkcjonowania na rynku często przeorganizowują swoją strukturę zatrudnienia, zmieniają priorytety. Skostniałe struktury nie pasują do dynamiki rynku i niejednokrotnie prowadzą do upadku firmy. Pracodawcy chętnie zatrudniają osoby, które cechują się elastycznością. Doskonałym dopełnieniem tej kompetencji jest też chęć rozwoju. Osoba wyróżniająca się obiema cechami bez problemu poradzi sobie ze zmianami w przedsiębiorstwie. Zmiana zakresu obowiązków czy stanowiska nie będzie dla niej przeszkodą w dalszej efektywnej pracy, a wręcz idealnie wpasuje się w dążenie takiego pracownika do samorozwoju i zdobycia nowej wiedzy.