Wiadomości z Łazisk Górnych

Skuteczne pozycjonowanie - jakie znaczenie mają treści na stronie internetowej?

  • Dodano: 2020-04-22 07:00, aktualizacja: 2020-04-22 07:11

Ważnym elementem wspierającym pozycjonowanie danego serwisu okazuje się optymalizacja treści – zarówno tych znajdujących się na stronie głównej, jak i na poszczególnych podstronach. Ich tworzenie oraz dostosowanie do wymagań algorytmu wyszukiwarki określa się jako SEO copywriting.
 

Treści, które wspierają pozycjonowanie stron

Najbardziej atrakcyjne dla algorytmu Google są treści unikatowe oraz zoptymalizowane pod kątem SEO. Na czym polega ta optymalizacja? Specjaliści SEO wskazują kilka czynników, dzięki którym strony internetowe lepiej się pozycjonują w wyszukiwarce. Jednym z nich jest struktura tekstów – ich objętość oraz konstrukcja. Za optymalną długość opisu na stronę główną czy podstronę kategorii przyjmuje się powyżej 2500 zzs. Nieco krótsze mogą być opisy produktów – około 1000-1500 zzs. Jeśli chodzi o samą strukturę, bloki tekstu warto dzielić na mniejsze akapity, stosować śródtytuły oraz wypunktowania w przypadku dłuższych tekstów.

Na pozycjonowanie stron wpływa także ich unikatowość treści. Poszczególne teksty nie powinny duplikować się ani wewnętrznie, ani zewnętrznie. Zdecydowanie lepiej stworzyć własny opis produktu lub też usługi, niż kopiować go ze strony producenta czy z innej witryny. Kolejne akapity powinny też dostarczać niezbędnych informacji czytelnikom. Dla robotów indeksujących bardziej wartościowy okaże się przejrzysty artykuł napisany z myślą o użytkowniku strony niż skupisko słów kluczowych stworzone tylko „pod wyszukiwarkę”. Dobór oraz wdrożenie wspomnianych fraz kluczowych to istotny czynnik wspierający pozycjonowanie. W tym aspekcie należy uważać na odpowiednie zagęszczenie wyrażeń stosowanych przez użytkowników i ich umiejętne wplecenie w treść. 

Analiza rynku i dobór słów kluczowych

Aby teksty SEO rzeczywiście wspierały pozycjonowanie, powinny być poprzedzone analizą rynku. Oczywiście, zazwyczaj strony internetowe ściśle powiązane są z bardzo konkretnym obszarem działalności, dlatego nie chodzi o to, by na siłę dopasować się do panujących trendów. Należy natomiast zastanowić się, jakie informacje są istotne z punktu widzenia naszych klientów i tym samym, jakie hasła będą wpisywać do internetowej wyszukiwarki. Właśnie w tym momencie zaczyna się praca z frazami kluczowymi.

W ich doborze wcale nie chodzi o sporządzenie jak najdłuższej listy fraz, a następnie nasycenie nimi tekstów na stronie internetowej. Najskuteczniejsze pozycjonowanie w Google zapewni wybór kilku najważniejszych słów kluczowych. Mogą to być zarówno krótkie wyrażenia, np. „praca za granicą”, jak i tak zwane frazy z długiego ogona, które mogą posłużyć na przykład za śródtytuł - „Gdzie szukać sezonowej pracy za granicą?”. Ważne jest także ich równomierne rozmieszczenie. W analizie słów kluczowych pomogą narzędzia, takie jak Keyword Planner od Google. Można też po prostu skorzystać z podpowiedzi pojawiających się w trakcie wpisywania wyrażeń do wyszukiwarki.

Skuteczne treści SEO idą w parze ze skutecznym pozycjonowaniem stron

Najskuteczniejsze pozycjonowanie w Google jest niemożliwe bez dobrych treści. Jednak skoncentrowanie się wyłącznie na tworzeniu tekstów nie przyniesie pożądanego efektu. Strategia SEO powinna obejmować zestaw działań, takich jak link building czy techniczną optymalizację witryny, dzięki którym strona stanie się atrakcyjna dla algorytmu wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Laziska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.