Łaziska Górne - portal miejski Laziska.com.pl

Wiadomości z Łazisk Górnych

​​​​​​​Pozycjonowanie pod Google Voice Search (pod wyszukiwanie głosowe)

  • Dodano: 2019-05-31 08:00, aktualizacja: 2019-05-30 16:25

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe (Google Voice Search) to optymalizacja witryny, aby była wyświetlana wysoko na liście wyników, gdy pytanie do wyszukiwarki zadawane jest głosowo - poprzez mikrofon. Do tej pory wiele osób nie zauważało potencjału, jaki drzemie w tej opcji i pozycjonowali oni swoje strony tylko ogólnie. Google tworzy jednak 2 listy wyników dla tradycyjnego i głosowego zadawania pytań. Aby być obecnym również, a może przede wszystkim na tej drugiej liście, musimy nieco inaczej zoptymalizować witrynę. Możemy też pozycjonować stronę stricte pod wyszukiwanie głosowe lub walczyć o wysokie lokaty w 2 kategoriach. Czym zatem jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe? Na jakie elementy trzeba zwrócić uwagę przy takim pozycjonowaniu? Dlaczego warto? Odpowiedzi na te pytania prezentujemy poniżej.

Czym jest Google Voice Search i optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe?

Google Voice Search to usługa Google, która obecna jest w wyszukiwarce, na smartfonach z wyszukiwarką Chrome czy urządzeniach mobilnych z systemem Android. Umożliwia ona wyszukiwanie informacji w internecie, zadając pytanie głosowo, a nie wpisując je tradycyjnie do okna wyszukiwarki jako tekst. W myśl tej usługi wystarczy wybrać mikrofon znajdujący się obok pola tekstowego i wypowiedzieć naturalnie zdanie. Google przekłada wtedy naszą mowę naturalną na tekst i wyszukuje dokładnie taki fragment, jaki wypowiedzieliśmy. Wyszukiwanie to różni się głównie tym iż wypowiadając pytanie, robimy to w sposób naturalny. Pytając o ilość goli w meczu, pisząc pytanie tradycyjnie zazwyczaj, wpisujemy do wyszukiwarki “milan juventus ile goli” lub “milan juventus wynik”. Wypowiadając pytanie głosowo, zadajemy pytanie “jaki był wynik meczu ac milan - juventus” lub “ ile goli padło w meczu milan - juventus”. Różnica we wprowadzonych hasłach jest duża i musimy również spełniać nieco inne wymagania, jeśli chcemy, aby Gogle wyświetlało nas w wynikach wyszukiwania głosowego wysoko jak np. w ogólnej kategorii.



Pozycjonowane pod Google Voice Search to zoptymalizowanie strony tak, aby Google wyświetlało ją wysoko w wynikach wyszukiwania, gdy dany użytkownik zada pytanie głosowo. Google przyjmując pytanie w inny sposób, wymaga również od nas innych elementów, aby być wyświetlonym na górze listy wyników. Do działań takich możemy zaliczyć np. optymalizację witryny pod urządzenia mobilne, teksty seo z długimi ogonami czy konkretne dane na stronie. (wszystkie elementy opisane pod koniec tekstu).

Dlaczego warto zoptymalizować witrynę pod Google Voice Search?

Optymalizacja witryny pod wyszukiwanie głosowe może dać wiele korzyści i plusów. Obecnie ok. 20% ruchu generowanego w wyszukiwarce to ruch pochodzący właśnie z wyszukiwania głosowego. Jest to bardzo duża liczba użytkowników, o którą warto zawalczyć zlecając pozycjonowanie stron. Suma w postaci 1 / 5 całego ruchu może wydawać się na pozór mała, ale biorąc pod uwagę, że w tej kategorii łatwiej jest się przebić i zaistnieć na wysokich pozycjach możemy pozyskiwać wielu klientów, budować renomę marki i być wysoko w hierarchii, gdy użytkownik zada pytanie głosowo. Optymalizacja pod Google Voice Search nie jest również trudna, nie wymaga dużych nakładów finansowych czy specjalnych działań. Wystarczy jedynie wykonywać typowe działania optymalizacyjne pod nieco innym kątem.

 


Czy taka optymalizacja zaszkodzi głównemu pozycjonowaniu lub będę musiał wybierać?

Wiele osób obawia się, że pozycjonując pod wyszukiwanie głosowe, zaszkodzimy sobie w ogólnym pozycjonowaniu lub że będziemy musieli wybrać który rodzaj porzucimy. W rzeczywistości wszystkie działania optymalizacyjne pod Google Voice Search będą w najgorszym razie neutralne, a w wielu przypadkach będą wręcz pomocne dla ogólnego pozycjonowania. Dodawanie tekstów seo z long tailami, czyli długimi frazami kluczowymi czy optymalizacja witryny pod urządzenia mobilne z pewnością jedynie pomogą naszej stronie. Nie musimy też wybierać i porzucać jednej z dwóch metod pozycjonowania, gdyż możemy wykonywać je nienależnie lub łączyć obie te metody. Jeśli chcemy, możemy również świadomie zoptymalizować witrynę tylko pod wyszukiwanie głosowe. Niektóre osoby nie mają szans na przebicie się wśród konkurencji w ogólnym wyszukiwaniu, chcąc być przynajmniej np. w TOP3 wyszukiwania głosowego. Można wtedy położyć większy nacisk, optymalizując naszą witrynę tylko pod takie wyszukiwanie, a jego elementy sprawią również że nieco słabiej będziemy pozycjonowani też w kategorii wyszukania tradycyjnego - tekstowego.

Jak pozycjonować witrynę pod Google Voice Search?

Pierwszym elementem pozycjonowania pod wyszukiwanie głosowe jest publikowanie odpowiednich tekstów seo. Oprócz zawierania w nich typowych faz i haseł dla danej kategorii powinniśmy umieszczać również takie, które padną w formie naturalnego pytania. W tym celu w tekstach warto umieszczać long taile, czyli długie ogony. Będą to całe zdania lub sformułowania wypowiadane przez użytkownika do mikrofonu. Zamiast wpisywać jedynie frazy mecz, milan, juventus, wynik - w tekście powinniśmy umieścić zwroty - jak był wynik meczu milan juventus lub ile goli padło w meczu milanu z juventusem. Long taile nie są szkodliwe dla podstawowego pozycjonowania, wzmacniają je i są bardzo pomocne przy pozycjonowaniu pod Google Voice Search.

Drugim elementem, o jaki musimy zadbać, są dane na stronie. Google przykłada sporą wagę do tego, aby wyświetlane wyniki były trafne, pomocne i dostarczały konkretnych odpowiedzi użytkownikowi szukającego danych. Warto w tym celu w treści publikować konkretne parametry, wyniki czy odpowiedzi. Warto również w tekście używać pytań okołotematycznych, które mogą być zadane w obrębie danego tematu. Istnieją nawet strony, które po wpisaniu hasła głównego generują długie ogony oraz pytania, jakie najczęściej pojawiają się przy okazji danego tematu (np. answerthepublic. com).

Ważną kwestią jest również przyjazność witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Większość pytań głosowych zadawane jest właśnie na smartfonach i tabletach, dlatego Google bierze pod uwagę i taki aspekt. Warto, aby strona miała wersję responsywną dla takich urządzeń oraz szybko się wczytywała. Wyszukiwarka chce oprócz trafnej treści, dostarczać ją jak najszybciej się tylko da. W tym celu warto używać większej kompresji obrazów czy prostszego szkieletu witryny.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.