Tym razem oszust wcielił się w rolę pracownika banku. Zachęcając do założenia dodatkowego zabezpieczenia konta, internetowy przestępca uzyskał dostęp do loginu oraz hasła 26-latka i w jednym z bankomatów na terenie Krakowa wypłacił łącznie 10 tysięcy złotych. Policja apeluje o czujność i przezorność przy tego rodzaju sytuacjach.
Cyberprzestępcy potrafią podrobić numer bankowej infolinii
Często znają też imię czy nazwisko klienta i namawiają do instalacji szpiegowskiej aplikacji, by potem okraść konto. Tak właśnie stało się w środę 12 stycznia. Do 26-letniego mieszkańca Łazisk Górnych zadzwonił, podający się za pracownika banku, mężczyzna. Pod pretekstem usprawnienia działania internetowego konta klienta zachęcił swoją ofiarę do zainstalowania na telefonie aplikacji QuickSupport. Dzięki temu przestępca pozyskał dostęp do loginu, hasła oraz kod ze SMS-a autoryzacyjnego i w efekcie wypłacił z konta 10 tysięcy złotych.
Mikołowska Policja apeluje o wzmożoną czujność i rozwagę!
Cel działań przestępców jest oczywisty – kradzież pieniędzy. Oszuści przede wszystkim namawiają klienta do instalacji oprogramowania, które posłuży im do przejęcia kontroli nad telefonem lub komputerem. Następnie wymagają zalogowania do bankowości internetowej (aby podejrzeć/przechwycić dane uwierzytelniające) oraz żądają przekazywania im kodów autoryzacyjnych, które klient otrzymuje w związku z operacjami, a które oni realizują w imieniu klienta. W razie otrzymania podejrzanego telefonu należy natychmiast przerwać połączenie.