Aplikacja "Moja Komenda" to bezpłatny, mobilny przewodnik po polskich jednostkach Policji przygotowany przez Policję oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
"Moja Komenda"
Aplikacja to wyjście naprzeciw oczekiwaniu obywateli, którzy kontaktują się z Policją w innych niż te, które bezpośrednio zagrażają życiu lub zdrowiu i nie wymagają natychmiastowej interwencji. Pozwala wyszukać informacje nie tylko o jednostkach Policji wskazując jednocześnie drogę dojścia i dojazdu, ale przede wszystkim ułatwia kontakt z dzielnicowym. To policjanci „pierwszego kontaktu”, którzy utrzymujący stałe relacje ze społecznością lokalną, rozpoznają potrzeby i oczekiwania mieszkańców w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców danego rejonu służbowego.
Zakres działań i wykonywanych czynności przez dzielnicowego jest bardzo szeroki. Realizują zadania profilaktyczne, rozwiązują sąsiedzkie konflikty, przeprowadzają wywiady na rzecz uprawnionych podmiotów, ścigają sprawców przestępstw i wykroczeń, realizują zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, współpracują z instytucjami i samorządami działającymi w ich rejonie służbowym.
Pamiętajmy, że aplikacja nie służy do składania formalnych wniosków i zawiadomień. Pełni funkcję informacyjną i ułatwia kontakt z właściwym dla danego rejonu dzielnicowym.
Sama aplikacja obsługiwana jest intuicyjnie i wystarczy jedno kliknięcie, aby połączyć się z dzielnicowym lub wysłać wiadomość drogą elektroniczną. W przypadku zmiany funkcjonariusza na stanowisku dzielnicowego numer pozostaje ten sam, ponieważ przypisany jest do odpowiedniego rejonu.
Przypomina się, że dzielnicowy nie pełni służby całodobowo, a w nagłych przypadkach należy korzystać z numeru alarmowego 112.
Aplikację pobrać można: